Cünüp neler yapamaz

Cünüp kimse neler yapamaz?

CEVAP
Cünüp kimse, Besmele çeker, dua okur, la ilahe illallah diyerek zikir çeker, salevat okur. Hatta Fatiha, Rabbena âtina gibi âyetleri dua niyetiyle okuyabilir. Mushafı tutamaz, ezbere de olsa Kur’an-ı kerim okuyamaz. Camiye giremez. Kasıkları tıraş etmesi, saç, tırnak kesmesi, mekruh olur. Hayzlı iken, bunlar mekruh değildir.

Cünüpken yiyip içmek ve emzirmek
Sual:
 Cünübün bir şey yiyip içmesi sokağa çıkması, cünüp kadının çocuğunu emzirmesi uygun mudur?
CEVAP
Ağzını yıkadıktan sonra yiyip içmesi caizdir. Sokağa çıkmak da caizdir. Kadın göğsünü yıkadıktan sonra çocuğunu emzirebilir. Namaz vakti çıkmadan önce yıkanmalıdır. Daha fazla cünüp durmak haramdır. Namaz kılan ve kılmayan herkes, bir namaz vaktini cünüp geçirirse, çok azap görür.

Cünübün yiyip içmesi
Sual:
 Cünüp olanın, elini ve ağzını yıkamadan yiyip içmesi caiz midir?
CEVAP
Tenzihen mekruhtur. Yıkadıktan sonra yiyip içmesi mekruh olmaz, fakat mecbur kalmadıkça cünüpken yiyip içmemelidir.

Cünübün teri ve meni
Sual:
 İhtilam olunca veya eşiyle beraber olduktan sonra, üstündeki bütün elbiseleri çıkarıp yıkamak gerekir mi? Cünüp iken ter bulaşan elbiselerle namaz kılınır mı?
CEVAP
Cünübün teri necis değildir. O elbiselerle namaz kılınır.

Meni, Hanefi’de necis, diğer üç mezhepte temizdir. Maliki’de, bir kavle göre meni necistir.

İhtilam olan kimse, elbiselerin tamamını çıkarması gerekmez, sadece meni bulaşan yeri yıkaması kâfi gelir. Meni kurumuşsa, ufalanırsa temizlenmiş olur. O elbiseyle namaz kılınabilir.

Cünüplük ve vesvese
Sual:
 Cünüp olunca, bir şeye dokununca onun pis olacağını zannediyor, bu yüzden sıkıntı çekiyorum. Bu vesvese mi?
CEVAP
Evet, vesvesedir. Cünüp kimse nereye dokunursa dokunsun pis olmaz.

Mescid olarak kullanılan oda
Sual:
 Evde mescid olarak kullanılan odaya girerken itikâfa niyet edilebilir mi? Buraya cünüp girebilir mi?
CEVAP
Mescid olarak kullanılan odaya girerken itikâfa niyet edilebilir. Buraya cünüp de girebilir. Halbuki mescidlere cünüp girilmez.

Cünübün selam vermesi
Sual: Cünüp kimse selam verebilir mi ve verilen selamı alabilir mi?
CEVAP
Elbette, selam verip alabilir. Hiç mahzuru olmaz. Selam güzel bir duadır. Cünüp kimse, Kur’an-ı kerimden sûre ve âyet okuyamaz, fakat her çeşit duayı okuyabilir, her çeşit zikri çekebilir, hatta Fatiha ve Rabbenâ âtinâ gibi dua âyetlerini, sadece dua niyetiyle okuyabilir.

Cünüp Kur'an okuyamaz
Sual: İslam Ahlakı kitabında, (Cünübün düşmandan korunmak için bir iki kısa âyet okuması caiz olur) deniyor. Bu hükme göre Kul E'uzüler okunabilir mi?
CEVAP
Kul E’uzüler âyet değil sûredir. Bunlar cünüpken okunmaz. Kısa âyetler okunabilir. Mesela düşman şerrinden ve belalardan kurtulmak için (La ilahe illa ente sübhaneke innî küntü minez-zâlimin) âyet-i kerimesi okunabilir.

Cünübün tırnak kesmesi
Sual:
 Cünüpken, gusletmeden önce, elini yüzünü yıkayıp tırnaklarını kesen veya sakal tıraşı olan yine mekruh işlemiş olur mu?
CEVAP
Evet, elini yüzünü yıkasa da, yine tenzihen mekruh olur.

Gusülsüz camiye girmek, namaz kılmak
Sual: Bir kimse, gusül gerektiren bir durumdan sonra, gusül abdesti almadan Kur’ân-ı kerim okuyabilir, namaz kılabilir ve camiye girebilir mi?
Cevap:
 Bu konuda El-fıkh-ü alel-mezâhib-il-erbe’ada deniyor ki:
“Cünüp olan erkeğin ve kadının, gusül abdesti almadan evvel, abdestsiz yapılması caiz olmayan, amellerden birini yapması, dört mezhepte de haramdır. Mesela, cünüp iken, farz veya nafile namaz kılması helal değildir. Su bulamaz ise veya hastalık gibi bir sebeple, suyu kullanamazsa, teyemmüm etmesi lazım olur. Cünüp iken, farz veya nafile oruç tutması sahih olur. Kur’ân-ı kerimi tutması ve okuması haramdır. Kur’ân-ı kerimi abdestsiz tutmak da helal değildir. Mescide girmesi de haramdır. Düşmandan korunmak için veya bir hüküm çıkarmak için, bir iki kısa âyet okuması, mescidden kova, ip, su almak için veya başka yol bulamadığı için, girip hemen çıkması caiz olur. Dua niyeti ile bir kısa âyet, mesela Besmele okuyabilir. Mescide girmeden teyemmüm eder.”

Sual: Cünüpken, vücuttaki kılları almanın, koltuk altı ve kasık tıraşı olmanın mahzuru var mıdır?
Cevap:
 İbni Âbidînde; “Cünüp iken, kasıkları tıraş etmek mekruhtur” denmektedir.

Cünüp ve hayızlı iken camiye girmek
Sual: Bir Müslümanın cünüpken veya hayızlı iken camiye girmesi, Kur’ân-ı kerimi tutması ve okuması caiz midir?
Cevap:
 Bir Müslümanın, cünüp veya hayızlı iken camiye girmesi, hatta cami içinden geçmesi haramdır. Geçecek başka yol bulamazsa veya camide cünüp olursa yahut camiden başka yerde su bulamazsa, teyemmüm edip girer ve hemen çıkar. Cünüp ve hayız hâlinde bulunanın, Kur’ân-ı kerimi okuması, Mushafı tutması ve Kâbe-i muazzamayı tavaf etmesi, dört mezhepte de haramdır. Kur’ân-ı kerimi ve âyet-i kerime yazılı şeyleri abdestsiz tutmak da haramdır. Yapışık olmayan bir şey içinde, mesela çantada iken tutmak caizdir. Fatihayı ve dua âyetlerini, dua niyeti ile okuması ve her duayı okuması haram değil ise de, duayı abdestli okumak müstehabtır. Tefsirler, Kur’ân-ı kerim gibidir. Başka din kitapları, dua gibidir.

Sual: Hayız veya cünüp halde bulunan bir kadın süt emmekte olan çocuğunu emzirebilir mi?
Cevap:
 Hayız halindeki kadın, göğsünü yıkamadan, çocuğunu emzirebilir. Cünüp olan kadının, yıkamadan emzirmesi mekruh olur.

 

Sünnet üzere nasıl gusledilir?

Gusletmek çok kolaydır. Ağzını ve burnunu suyla yıkayıp, denize veya göle girip çıkan yahut duş altında bütün vücudunu...

Devamını Okuyun...

Sünnet üzere gusletmek

1- Ağzın içini yıkamak,
2- Burnun içini yıkamak,
3- bedenin her yerini yıkama...

Devamını Okuyun...

Guslü geciktirmek

Yatsı namazını kıldıktan sonra cünüp olanın sabah namazına kadar guslünü tehir etmesi caizse de hemen yıkanması...

Devamını Okuyun...

Cünüp neler yapamaz

Cünüp kimse, Besmele çeker, dua okur, la ilahe illallah diyerek zikir çeker, salevat okur. Hatta Fatiha...

Devamını Okuyun...

Guslü gerektiren ve gerektirmeyen hâller

Guslü gerektiren haller şunlardır: Hayz veya lohusalık hali bitince yahut cünüp olunca gusletmek farzdır...

Devamını Okuyun...

Hasta veya yaralı olanın guslü

Abdest uzuvlarından [organlarından] hepsinin yarıdan çoğu veya dört abdest uzvundan ikisi sağlamsa, abdest alıp, yaralı...

Devamını Okuyun...

Gusül için teyemmüm

Şehirde su bulamamak özür olmaz. Memba suyu alıp yine tuvalette falan yıkanılır. Teyemmüm için özür olmaz...

Devamını Okuyun...

Gusülden sonra meni gelirse

Dört mezhebe göre de bildirelim: Şehvet ile yerinden ayrılan meni, idrar yolunda kalıp, dışarı çıkmazsa, gusül lazım olmaz...

Devamını Okuyun...

Cuma günü gusletmek

Hadis-i şerifleri, müctehid âlimlerin açıklaması olmadan okumak yanlışlıklara sebep olur. Cuma günü gusletmek müekked sünnettir...

Devamını Okuyun...

Gusülden önce abdest almak

Nakle itibar etmeden sırf akılla din olmaz. Gusletmeden önce abdest alın diyenler akılsız mı oluyor...

Devamını Okuyun...

Gusül suyundaki necaset

Önce genel bir bilgi verelim. Yüzeyi 23 metrekareden küçük olan havuza küçük havuz denir...

Devamını Okuyun...

Bir yerini yıkamayı unutan

Tam İlmihal Seâdet-i Ebediyye’de buyruluyor ki; Ağzını veya başka yerini yıkamağı unutup, namaz kılsa...

Devamını Okuyun...

Örülü saçı çözmeli mi?

Abdestte; örgülerini çözmeden saçlarını mesh edebilir. Sarkan saçlar mesh edilmez. Gusülde; saçları örgülü kadının, yalnız saç diplerini ıslatması farzdır. Örgülü saçın dipleri ıslatılabilirse...

Devamını Okuyun...

Gusle ve abdeste mani olanlar

Maddeler halinde bildirelim: Burundaki kuru kir altına ve dişlerin arasında ve diş çukurunda bulunan yemek artıklarının altına su geçmezse...

Devamını Okuyun...

Gusülle ilgili çeşitli bilgiler

1- Cünüp iken hanımla beraber olmak günah değildir, caizdir. Abdestli olmak iyi olur. 2- Tuvalette gusletmekte mahzur yoktur. Banyoya sağ ayakla girilir. 3- Şafii’de, abdest alırken tertip farzdır...

Devamını Okuyun...

Fıkıh kitapları ve gusül

Fıkıh kitaplarındaki ifadeler şöyledir: Dişler arasında yemek artığı kalıp, altı yıkanamazsa, gusül caiz olur...

Devamını Okuyun...

Diş dolgusu ve zaruret

Bir arkadaş, diş dolgusunun zaruret olmadığını, yaradaki sargıya benzetilemeyeceğini, çünkü diğer hak mezheplerden ikisinde çıkış yolu bulunduğunu söyleyerek şöyle diyor...

Devamını Okuyun...

Dişler mesh edilmez

Dişin dışına sakız yapışsa, altına su geçmezse gusül caiz olmaz. Dolgu da sakız gibidir, dişe su geçirmez...

Devamını Okuyun...

Dört mezhep sözde mi hak?

Bazıları mezhep taklidine akıl erdiremiyor. Bir gün bunlardan birine dedim ki, 4 mezhep hak mı...

Devamını Okuyun...

Diş dolgusuyla ilgili çeşitli sorular

Maliki’nin bu husustaki farzlarına uyar, müfsitlerinden yani o ibadeti bozan durumlardan kaçar. Sadece gusülde değil...

Devamını Okuyun...

Maliki mezhebini taklit

El-fıkhu alel-mezâhib-il-erbe'a’da diyor ki: “Maliki mezhebinde, seferde, şiddetli yağmurda, karanlıkta, çamurlu gecelerde, Arafât ve Müzdelifede...

Devamını Okuyun...

Hayz ilmi

Evet, kadın erkek her Müslümanın, ilmihâl bilgilerini öğrenmesi farzdır. Bunun için kocası kadına öğretmeli, kendisi bilmiyorsa...

Devamını Okuyun...

Hayzın [Âdetin] Değişmesi

Kaide [kural]: Âdet zamanı belli olan, mesela 5 gün olan kadın, bir kere, başka sayıda, mesela 7 gün sahih kan görünce âdeti 7 gün olarak değişmiş olur...

Devamını Okuyun...

Nifas kanları

Nifas, doğumdan sonra gelen kan demektir. Elleri, ayakları, başı belli olan düşükte gelen kan da nifastır. Nifas zamanının azı yoktur...

Devamını Okuyun...

Maliki’de Hayz ve Nifas

Hayzın en azı yoktur. Bir damla gelse de hayz kabul edilir. En fazlası ise 15 gündür. 15 günden fazla gelirse istihaza [özür] olur. [Hanefi’de hayzın en azı 3, en fazlası 10 gündür...

Devamını Okuyun...

Şafii’de Hayz ve Nifas

Hayzın en azı 1 gün, en fazlası ise 15 gündür. 15 günden fazla gelirse istihaza [özür] olur. Temizlik süresi 15 gündür. 15 gün geçmeden kan gelirse, bu hayz değildir, istihazadır...

Devamını Okuyun...

Hanbeli’de Hayz ve Nifas

Hayzın en azı 1 gün, en fazlası ise 15 gündür. 15 günden fazla gelirse istihaza [özür] olur. İkinci hayzın olabilmesi için, aradan en az 13 gün geçmesi gerekir. 13 gün geçmeden kan gelirse, bu hayz değildir, istihazadır...

Devamını Okuyun...

Hayzla ilgili sual ve cevaplar

Bir kadın, gece temiz yatıp, uyanınca, çamaşırında kan görse, hayzı ne zaman başlar? Gördüğü andan itibaren hayzı başlamış sayılır. İsterse hayzı gece başlamış olsun fark etmez...

Devamını Okuyun...

Maliki’yi taklit ile ilgili sualler

Maliki’yi taklit eden bir kadının hayzı, her zaman 10 gün iken 13gün devam etse, on günden sonra, orucunu tutup namazını kılması gerekir mi? 10 günden sonra 13 güne kadar hayz devam ederse...

Devamını Okuyun...

Nifas ile ilgili sual ve cevaplar

Çocuk doğmadan önce, kan geliyor. Bu kan nifas mı istihaza mıdır? Çocuk doğmadan veya gövdesi görünmeden gelen kan istihazadır. Namaz vaktinin sonu ise, istihazalı yani özürlü olarak hemen namazı kılmalıdır...

Devamını Okuyun...

İddet ile ilgili sual ve cevaplar

Hayzlı iken boşanan kadın, kaç ay sonra başkası ile evlenebilir? Hayz [ve nifas] zamanında boşamak bid'attir, haramdır. Ama yine boşamak sahihtir. Boşanmanın gerçekleştiği hayzdan değil, ondan sonra gelecek...

Devamını Okuyun...

Ay hâlini kocadan gizlemek

Evet, her ikisi de günahtır. Kadın, ay hâlini kocası sorunca, bildirmezse, büyük günah olur. Peygamber efendimiz. Ay hâlinin [hayzının] başladığını ve bittiğini kocasından saklayan kadın...

Devamını Okuyun...

Lohusalık döneminde dışarı çıkılmaz mı?

Bir şeyin tıbben zararı varsa dinen de zararı var demektir. Çünkü dinimizde tıp İslamiyet’in bir şubesidir, bir koludur. Doyduktan sonra yemek yemek niye mahzurlu olsun...

Devamını Okuyun...

Hayzla ilgili yanlış bilgilerk

İnternette dolaşan şu bilgiler yanlış değil mi? Hanefi mezhebine göre, 55 yaşın üstündeki kadınlardan gelen kan, koyu ve siyah ise âdet kanıdır, diğer renklerde ise âdet kanı değildir. İki ay üst üste aynı sayıda kan görmekle düzgün âdet oluşur...

Devamını Okuyun...

Hayızla ilgili sual sorarken

Buna ve hayzla ilgili bütün suallere cevap verebilmek için, bundan bir önceki ay veya birkaç ay önce, kaç gün temiz kalındığını, kaç gün hayz olduğunu bildirmeniz şarttır. Mesela geçen ay 23 gün temiz...

Devamını Okuyun...

Çeşitli sual ve cevaplar

Kürtajdan sonra gelen kan, istihazadır. Düşüğün herhangi bir uzvu, mesela parmağı, tırnağı belli ise, bütün çocuk doğurmuş gibi olur. Gelen kan nifas olur. Eğer hiç bir yeri belli değilse, nifas olmaz...

Devamını Okuyun...

Hayz ve Nifaslıya yasak olanlar

Namaz kılamaz. Hadis-i şerifte de, (Hayzlı kadın namaz kılamaz)buyuruldu. (Buhari, Müslim, Ebu Davud) Oruç tutamaz. [Hazret-i Âişe validemizin naklettiği hadis-i şerifte, hayzlı iken tutulamayan oruçların kaza edileceği, kılınamayan namazların...

Devamını Okuyun...

Hayz ve Nifaslıya serbest olanlar

Yasak edilenlerin dışında her şey yapabilir. Mesela şunları yapar: 1- Hayzlı kadın, Besmele, salevat-ı şerife, kelime-i tevhid, istigfar ve bütün duaları okuyabilir, tesbih çeker, zikreder. Fâtiha, Rabbenâ...

Devamını Okuyun...

Hayzı düzensiz olanın namazı

Kız ilk olarak ve kadın âdetinden en az 15 gün sonra, kan görmeye başlasa, namazı ve orucu bırakır. Eğer, 3 gün olmadan kesilse, namazın son vaktine [o namazı kılacak] kadar bekler, abdest alıp...

Devamını Okuyun...

Ramazanda hayzlının durumu

Ramazanda imsak vaktinden sonra, hayzı kesilse, o gün oruçlu gibi durur. İmsak vaktinden sonra hayz gören, o gün gizli yiyip içer. Her iki durumda da o günkü orucunu sonra kaza eder. Vakit içinde...

Devamını Okuyun...

Hayız bitince gusletmek

Hanefi’de caiz, diğer üç mezhepte caiz değildir. (Mizan-ül kübra) Hayız kanı, on günden önce kesilince, [on güne kadar kan gelme ihtimali olduğundan], gusletmedikçe veya tam bir namaz vakti geçmedikçe vaty caiz olmaz...

Devamını Okuyun...

Güzel abdest nasıl alınır?

Önce güzel abdest almanın faziletini bildirelim. Hadis-i şeriflerde buyuruldu ki: (Abdeste devam et ve güzel abdest al ki, ömrün uzasın.) [Harâiti] (Güzel abdest alıp camiye giren Allah’ın misafiri olur. Allahü teâlâ da misafirine mutlaka ikram eder...

Devamını Okuyun...

Abdestli durmanın fazileti

Abdestli bulunmanın fazileti çoktur. Hadis-i şeriflerde buyuruldu ki: (Abdestli bulunan oruç tutan gibidir.) [Deylemi] (Güzelce alınan abdest, imanın yarısıdır.) [İbni Hibban] (Abdest alanın, ağaçtan yaprakların döküldüğü gibi günahları dökülür...

Devamını Okuyun...

Abdestin farzları

Hanefî mezhebinde: Yüzü yıkamak, İki kolu yıkamak [Eller kola dâhildir], Başın en az dörtte birini mesh etmek, İki ayağı yıkamak. Mâlikî mezhebinde: Niyet, Yüzü yıkamak, İki kolu yıkamak, Başın tamamını mesh etmek, İki ayağı yıkamak...

Devamını Okuyun...

Abdestin sünnetleri

Bazıları şunlardır: Abdeste başlarken, Besmele okumak. Elleri, bilekleri ile beraber, üç kere yıkamak. Ağzı, ayrı ayrı su ile, üç kere yıkamak. Burnu, ayrı ayrı su ile, üç kere yıkamak...

Devamını Okuyun...

Abdestin edepleri (müstehabları)

Edep, burada yapılması sevab olup, yapılmazsa hiç günah olmayan şeyler demektir. Hâlbuki sünneti yapmak sevab olup, yapmamak, tenzihi mekruhtur. Abdestin edeplerinden, bazıları şunlardır: Abdesti, namaz vakti girmeden önce almak...

Devamını Okuyun...

Abdestin mekruhları

Şunlardır: Ayaklarını yıkarken kıbleye doğru uzatmak. Abdest alırken avret yerini açmaktır. Suyu israf etmek, çok kullanmak. Suyu yeterinden az, yağ sürer gibi az kullanmak...

Devamını Okuyun...

Abdesti bozan şeyler

Vücuttan çıkan gaita, idrar, kan, ağız dolusu kusmak, arkasını bir şeye dayayıp uyumak, namaz içinde sesli gülmek, bayılmak, deli olmak, sarhoş olmak ve imanını gideren...

Devamını Okuyun...

Abdestsiz namaz kılmak

Elbette kılınmaz. Abdest, namazın şartlarındandır. Abdestin farzları, sünnetleri, edepleri ve yasak olan şeyleri vardır. Abdestsiz olduğunu bilerek, zaruretsiz namaz kılan kâfir olur. Abdesti yok sanmak...

Devamını Okuyun...

Abdest ve sular

Deniz suyu temizdir. İçilebilir de. Fakat tuzlu olduğu için içilmiyor diye, "abdest alınmaz, gusledilmez" şeklinde bir kaide yoktur. Necis olduğu için içilmeyen bir su ile abdest alınmaz...

Devamını Okuyun...

Misvakın önemi

Bugün, modern tıbbın diş sağlığı konusunda ortaya koymaya yeni başladığı tedavi usullerini, İslamiyet 14 asır önce öğretmiştir. Diş sağlığına büyük bir fayda temin eden misvak, gayet basit...

Devamını Okuyun...

Abdest duaları

Abdest alırken, dua okumak veya her uzvu yıkarken kelime-i şehadet getirmek müstehabdır. Arapçasını bilmeyen Türkçesini okur. Abdest duaları şöyledir: Abdeste başlarken şu dua okunur...

Devamını Okuyun...

Abdestte şüphe ne demek

Daha sonra bozulmadığını hatırlarsa Maliki’de de bozulmamış olur. Hanefi’de, abdest aldığını bilip, sonra bozulduğunda şüphe ederse, abdesti var kabul edilir. Abdesti bozulduğunu bilip, sonra abdest aldığında şüphe ederse...

Devamını Okuyun...

Hasta veya yaralı olanın abdesti

Abdest alması veya aldırtılması mümkün değilse, teyemmüm eder, namazlarını ima ile kılar. (Merakıl-felah) Kesilen yeri yıkar. Ayağı topuk kemiğinden kesik olan, kesilen yeri abdestte yıkaması gerekir mi? Evet...

Devamını Okuyun...

Abdestle ilgili çeşitli sorular

Abdest, Mekke’de [Miracda] namaz ile birlikte farz oldu. Hatta, evvelki ümmetlere de farz idi. Miracdan önce, Eshab-ı kiram da abdestle namaz kılardı. Kıyamete kadar, ümmetin ihtilafa düşmemesi için, Maide suresinde emredilerek önemi bildirildi...

Devamını Okuyun...

Yel abdesti bozar

Dört mezhepte de yellenmek abdesti bozar. (Mezahib-i Erbea) Bu konuda hadis-i şerifler de vardır. Birkaçı şöyledir: (Namaz kılarken yellenen namazdan çıkıp abdest alsın, namazı da iade etsin.) [Tirmizi, Nesai, Ebu Davud...

Devamını Okuyun...

Mest üzerine mesh

Elbette caizdir. Peygamber efendimiz, mübarek ayaklarına mest giymiş ve nasıl mesh yapılacağını göstermiştir. Kur'an-ı kerimde namazların nasıl kılınacağı gibi birçok husus yoktur. Peygamber efendimizin...

Devamını Okuyun...

Özür sahibi olmak

Abdesti bozan bir şeyin bedenden çıkması, devamlı olursa, buna özür denir. İdrar, iç sürmesi, yel kaçırmak, burun kanaması ve yaradan kan, sarı su akması, ağrıdan, şişten dolayı gözyaşı akması devamlı...

Devamını Okuyun...

Teyemmüm

Abdest almak veya gusletmek için, su bulunmazsa veya su olduğu halde kullanılması mümkün olmayan durumlarda, temiz toprak, kum, kireç ve taş gibi toprak cinsinden temiz bir şey ile Hanefi’de vakit girmeden önce de...

Devamını Okuyun...

Tuvalet adabı

Tuvalete girerken Euzü Besmele çekilip, (Allahümme innî eûzü bike minel hubsi vel habâis) duası okunur. Tuvalete girerken elinde, Allahü teâlânın ismi ve Kur’an-ı kerim yazılı bir şey bulunmamalı. Cepte veya kapalı olursa mahzuru olmaz...

Devamını Okuyun...