Doğum kontrolü ve kürtaj

Çocuk olmaması için tedbir almak mesela prezervatif kullanmak caiz mi?

CEVAP
Evet caizdir.

Sual: Kadın çocuk olmaması için spiral kullansa, caiz mi?
CEVAP
Evet.

Sual: Erkek, hanımı razı olmadığı halde, çocuk olmaması için tedbir alabilir mi veya hanımını tedbir almaya zorlayabilir mi?
CEVAP
Hayır.

Sual: Kürtajın, tıptaki ve dindeki yeri nedir?
CEVAP
Tıp yetkilileri diyor ki:
"Kürtajın riskleri gebelik büyüdükçe artar. Özellikle büyük gebeliklerde kürtaj esnasında çok kanama olabilir. Kanama durdurulamaz ise tehlike arz edebilir. Onun için kürtaj ilk aylarda yapılmalıdır. Kürtajın yasal sınırı 10 hafta, yani 2,5 aydır. Bundan sonra kürtaj olmak illegaldir. O halde kürtaj için gecikmemeli, 2,5 ayı aşmamaya gayret etmelidir. Kürtaj imkanına ulaşmamış binlerce bayanın gayri sıhhi metotlarla gebeliğini kendi kendine sonlandırmasında meydana gelen ağır hastalıkla hayatını kaybettiği acı bir gerçektir. O halde kürtaj meşru yollarla yapılmalıdır. Yasalara göre 18 yaşından büyük ve evli olan kadınlar, hem kendi, hem de eşlerinin rızası ile kürtaj olabilir. Resmen evli görülmeyen kadınlarda eş rızası aranmaz. 18 yaşından küçükler ise ancak veli veya vasilerinin onayı ile kürtaj olabilirler."

Dinimizde ise, özürsüz çocuk aldırmak haramdır, yasaktır. Hele fakirlikten korkarak, rahmindeki çocuğu öldürmek, haksız yere cana kıymak, yani cinayet olduğu gibi, evlat hakkını da tanımamaktır, büyük günahtır. Ananın veya süt emen diğer çocuğun ölümüne sebep olan bir özür varsa, uzuvları teşekkül etmeden çocuk aldırmak caiz olur. Kütüb-i sittedeki, (İnsan, anne karnında nutfe olarak 40, aleka olarak 40, et parçası olarak da 40 gün kalır. Bundan sonra ruh verilir) mealindeki hadis-i şerifini de esas alan âlimler, bir özürden dolayı, 1 aydan 4 aya kadar kürtaja izin vermişlerdir. (Redd-ül Muhtar)

Başka sebep olmasa da, İslam terbiyesi ile yetiştirememek korkusu özür olur. Yani İslam terbiyesi verememek niyetiyle dört aydan önce çocuk aldırmak caiz olur. (S. Ebediyye)

<br
Çocuk aldırmak
Sual: S. Ebediyye’de, dört aylık olmamış çocuğu, din bilgisi verememek, İslam terbiyesiyle yetiştirememek korkusuyla aldırmanın caiz olduğu bildirilirken, İslam Ahlakı kitabında, Fetava-yı Hindiyye’den naklen, bir şart bildirilmeden, dört aydan önce aldırmanın caiz olduğu bildiriliyor. Bu iki ifade arasında bir çelişki yok mu?
CEVAP
Hayır, bir çelişki yoktur. İslam Ahlakı’nda, (Dört aylık çocuğunu aldıran kadın cezalandırılır. Daha önce aldırması caizdir) deniyor. Hindiyye’ye bakılınca, mesele daha kolay anlaşılıyor. Bir özürle, dört ayı geçmiş bir çocuğu aldıran kadının cezalandırılacağı bildirildikten sonra, ancak dört aydan önce aldırabileceği açıklanıyor. Yani özürle de olsa, zaruretsiz dört aydan sonra aldıramaz, dört aydan önce özürle aldırabilir deniyor. İfade şöyle:
Emzikli bir kadın, gebe olur, sütü kesilir ve emen çocuğun hayatı tehlikeye düşer, o çocuğun da babası olmazsa; gebelik 4 ay olmadan önce, o kadın ilaçla çocuğunu düşürebilir. Ancak 4 ay geçtikten sonra, çocuğunu aldırması caiz olmaz. (Fetava-yı Hindiye)

İmam-ı Rabbani hazretleri, (Fakirlikten korkarak, kızlar öldürülürdü. Bu, cana kıymak ve evlat hakkını tanımamaktır) buyuruyor. (3/41) Çocuk aldırmak da böyle büyük günahtır. İbni Âbidin hazretleri, (Özürsüz çocuk düşürmek haramdır. Annenin veya süt emen diğer çocuğun ölümüne sebep olan bir özür varsa, uzuvları teşekkül etmeden düşürmek caiz olur) buyurdu. Uzuvlar 120 gün sonra teşekkül eder. Çocuk olmaması için önceden bir tedbir almak caizdir, fakat canlı çocuğu, almak da, aldırmak da haramdır. Fakirlikten dolayı iyi besleyememek korkusu, çocuk düşürmek için özür olmaz. Fakat İslâm terbiyesiyle yetiştirememek korkusu özür olur. (S. Ebediyye)

Demek ki, kürtajın caiz olması için şu iki şart birlikte bulunmalıdır:
1- Annenin veya süt emen diğer çocuğun ölümüne sebep olan bir özür olacak veya İslâm terbiyesi ile yetiştirememe korkusu olacak,
2- Çocuk anne karnında 120 günden küçük olacak.

Dört ayı geçince, hiçbir sebeple kürtaj caiz olmaz. Sakat doğacak diye çocuğu aldırmak, doğduktan sonra sakat diye çocuğu öldürmek gibi cinayet olur.

5 aylık çocuk
Sual:
 Down sendromu olduğu anlaşılan beş aylık çocuğu kürtaj caiz midir?
CEVAP
Dört aydan büyük olursa, caiz olmaz. Down sendromu, bir hastalıktır. Hasta diye, çocuk öldürülmez. Dört aydan önce aldırmak gerektiği zaman, niyet başka da olsa değiştirip, İslam terbiyesi verememek endişesiyle çocuk aldırdığına niyet etmelidir.

Sual: (Sağlık, estetik, ekonomik ve sosyolojik gibi bir sebeple dört ayı da geçse kürtaj caizdir) diyen oluyor. Caiz midir?
CEVAP
Hayır, saymadığı başka bir sebep kalmamış. Yani her sebeple çocuk aldırılır diyor. Halbuki uzuvları teşekkül ettikten sonra, yani dört ayı geçtikten sonra çocuk aldırmanın caiz olmadığı bütün fıkıh kitaplarında yazılıdır.

Sual: Fakir bir aileyiz, eşim bir çocuğa hamiledir. Fakir olduğumuz için bakamayacağız, bu yüzden aldırmamız günah mıdır?
CEVAP
Çocuğun da, sizin de rızkınızı veren Allahü teâlâdır. Fakirlikten dolayı, iyi bakamamak, besleyememek korkusu, çocuk düşürmek için özür olmaz. Çocuk aldırmak demek, çocuğu öldürmek demektir.

Kur'an-ı kerimde mealen buyuruluyor ki:
(Fakirlik korkusuyla çocuklarınızı öldürmeyin.) [Enam 151]

(Allahü teâlânın rızk vermediği, yer yüzünde bir mahluk yoktur.)[Hud 6]

Ancak din bilgisi verememek, İslam terbiyesi ile yetiştirememek korkusu özür olur. Uzuvları teşekkül etmeden [120 günden önce] düşürmek caiz olur.

Demek ki, fakirlikten dolayı bakamamak değil, İslam terbiyesi ile yetiştirememek niyetiyle çocuğu aldırmak caiz oluyor.

Sual: Kadın, kocasından izinsiz, çocuk aldırabilir mi?
CEVAP
Aldıramaz.

Çocuğunu aldıran
Sual: Hâmile bir kadın, kocasından habersiz çocuğunu aldırır veya bilerek düşürürse, gurre denilen bir ceza gerekiyormuş. Bu ceza ne kadardır ve kime verilir?
CEVAP
Kocasından izinsiz çocuk aldıran veya ilaçla yahut başka sûretle çocuk düşüren kadının âkılesi, 500 dirhem gümüşü [veya 50 dinar altını], kadının kocasına verir. Buna gurre denir. Kocasının izniyle düşürürse veya bu olay dar-ül-harbde yani İslamiyet’le idare edilmeyen yerde olmuşsa bir şey vermek gerekmez. Âkıle, katilin öldürme işindeki yardımcılarıdır. Dinar, bir miskal altındır. 50 dinar, 240 gram basılı altın eder. Dirhem, 3,36 gram gümüştür.

Çocuk düşürmek
Sual:
 (Sperm ve yumurta canlıdır, döllenmiş yumurta bir günlük de olsa, bir aylık da olsa canlı olduğu için, ne maksatla olursa olsun, düşürmek veya aldırmak caiz olmaz; fakat doğum kontrolü için, spermi dışarı atmak caizdir) deniyor. Sperm canlı olduğuna göre, dışarı atılınca canlı olan sperm öldürülmüş olmuyor mu? Bu mantık yanlış değil mi?
CEVAP
Elbette yanlıştır. Din nakle dayanır, mantıkla din olmaz. Sperm öldürüldüğü halde, doğum kontrolü caizdir. İbni Âbidin hazretleri buyuruyor ki:
Çocuk düşürmek, haramdır. Ananın veya süt emen diğer çocuğun ölümüne sebep olan bir özür varsa, uzuvları teşekkül etmeden düşürmek caiz olur. (c. 5, s. 276)

Demek ki uzuvlar teşekkül etmemişse, bildirilen özürlerle çocuğu aldırmak veya ilaçla düşürmek caiz oluyor. Uzuvlar teşekkül etmiş olan çocuğu almak da, aldırmak da haramdır. (S. Ebediyye)

Kütüb-i sittedeki, (İnsan, anne karnında nutfe olarak 40, aleka olarak 40, et parçası olarak da 40 gün kalır. Bundan sonra ruh verilir) mealindeki hadis-i şerifini de esas alan âlimler, bir özürden dolayı, dört aya kadar kürtaja izin vermişlerdir.

Başka sebep olmasa da, İslam terbiyesiyle yetiştirememek korkusu özür olur. Yani İslam terbiyesi verememek niyetiyle, dört aydan önce çocuk aldırmak caiz olur. (Seâdet-i Ebediyye)

Veled-i zina
Sual:
 Halk arasında, (Veled-i zina olarak doğacak çocuğu aldırmak gerekir) deniyor. Veled-i zina için kürtaj caiz midir?
CEVAP
Veled-i zina da olsa, zaruretsiz çocuk aldırmak günahtır. İkincisi, nikâhsız birleşmeden doğan çocuğa günah olmaz. Ana babanın günahını çocuğu çekmez. Hadis-i şerifte buyuruldu ki:
(Veled-i zina, babasının günahını çekmez. Hiç kimse, başkasının günahını yüklenmez.) [Hâkim]

Bir âyet-i kerime meali de şöyledir:
(Bir kimse, diğer kimsenin günahını çekmez.) [Necm 38]

Veled-i zinaya bakamayan anne, çocuğunu doğurduktan sonra devlete teslim edebilir. Veled-i zina olan çocuğu, herhangi bir şekilde öldürmek asla caiz olmaz.</br

Fâsıkla evlenmek

Evet, yanlıştır. Hristiyan kızla evlenmek de tahrimen mekruhtur, harama yakındır. Yani Hristiyan kızla evlenmek zaruretsiz caiz olmaz:..


Devamını Okuyun...

Çeşitli sual ve cevaplar

Evet, yanlıştır. Hristiyan kızla evlenmek de tahrimen mekruhtur, harama yakındır. Yani Hristiyan kızla evlenmek zaruretsiz caiz olmaz:..


Devamını Okuyun...

Nikah nasıl kıyılır

Bu şartların birincisi, Müslüman kızın Müslüman erkekle evlenmesidir. Müslüman olmayan erkekle evlenemez...

Devamını Okuyun...

Nikahla ilgili sorular

Hristiyanların nikâhlarını, kilisede papazlar kıydığı halde, papaz nikâhı denmiyor. Nikâh kıymasını bilen her Müslüman, her yerde...

Devamını Okuyun...

Nikâhta vekâlet

Beni falancayla evlendirmek üzere seni vekil ettim) der. Gerektiğinde, vekilin de başkasına vekâlet verebilmesi için...

Devamını Okuyun...

Mehir nedir?

Mehir, erkeğin evlenirken kıza vermesi gereken altın, mal veya bir menfaattir. İstanbul’da genel olarak 11 Reşat altını mehir olarak verilir...

Devamını Okuyun...

Müta nikahı haramdır

Müta nikahı dört mezhepte de haramdır. Müta nikahı, şahitsiz olarak bir kadına belli para verip, belli zaman için beraber...

Devamını Okuyun...

Eşini kıskanmak

Bazı çevrelerde kıskanmayı ayıp gibi, çağ dışı gibi göstermeye çalışıyorlar. Gayur olmak, yani namusunu korumak için, meşru hudutlar içinde kıskançlık göstermek dinimizin emridir...

Devamını Okuyun...

Hak mezheplerimizdeki hükümler

İki kişinin yanında bir erkek, bir kıza, Bu benim hanımım dese, kız da bunu tasdik etse...

Devamını oku...

Hülle nedir

Hüllenin meşru ve gayrimeşru olanı vardır. Gayrimeşru olanını gösterip İslamiyet böyle yapıyor demek insafsızlık olur...

Devamını Okuyun...

Tarlanız tabiri

Bildirdiğiniz âyet-i kerimenin meali şöyledir:
(Kadınlarınız sizin [evlat yetiştiren, ekin] tarlanızdır...

Devamını Okuyun...

Hürmet-i müsahere nedir

Herhangi bir kadın ile zinâ etmek veyâ o kadının herhangi bir yerine şehvet ile dokunmak, unutarak veyâ yanılarak bile tutsa...

Devamını Okuyun...

Tüp bebek

Çocuğu olmayan karı-kocanın, silsile-i aliyyeyi [büyük İslam âlimlerini] vasıta yaparak, dua etmeleri ve meşru...

Devamını Okuyun...

Gelin kaynana meselesi

Bir çocuklu evli bir erkeğim. Hanımım kapalı ve namazını kılıyor. Fakat annem babam hanımımı istemiyorlar...

Devamını Okuyun...

Ana-baba ve gelin

Dinimizde, erkek, hanım tarafının akrabalarını, gelin de, kocasının akrabalarını, eve almaya mecbur değildir...

Devamını Okuyun...

Yalan söylemenin caiz olduğu yerler

Din düşmanlarının zararından korunmak veya müslümanları korumak için her zaman yalan söylemek caiz olur...

Devamını Okuyun...

İddet müddeti beklemek

Bâin talâk ve ölüm iddetinde, kadın süslenmez ve koku sürünmez. 
İddet müddeti içinde kadın evlenemez. Hatta kadını nikahlamaya talip olunmaz...

Devamını Okuyun...

Hasta yemekleri ve şifalı bitkiler 2

OKSALAT KUMU: Çok sebze yemekten hâsıl olur. Bilhassa oksalat (hummaz) bulunan sebzeler yasaktır. ...


Devamını oku...

Düğünde gelen hediyeler kimin

Düğünde gelen hediyelerden, eşarp, entari gibi kadına mahsus olan eşya kadınındır. Müşterek eşya ise erkeğindir...

Devamını Okuyun...

Gelinlik İslam âdeti mi?

İslam âdetidir, kapalı yerde giydirmelidir. Yabancılara göstermemek gerekir...

Devamını Okuyun...

Evlilik ve aile ile ilgili çeşitli sorular

Sözlerine ve işlerine bakılır. Dine uygun hareket ediyorsa ve dine uygun konuşuyorsa iyi, dine aykırı ise kötüdür...

Devamını Okuyun...

Doğumda günahlar affolur

alandan hasta gibi görünmek doğru değildir. Hadis-i şerifte buyuruldu ki:
(Hasta gözükmeyin hasta olursunuz.) [Deylemi]...

Devamını Okuyun...

Başlık parası

Kızın babasının veya akrabasının nikaha veya kızı vermeye razı olmaları için damattan istedikleri para veya mal rüşvet olur...

Devamnı oku...

Kadınların çalışması

Dinimizde kadın, geçim derdinden, düşüncesinden muaf tutulmuştur. O, çalışarak, didinerek para kazanmaya...

Devamını Okuyun...

Nafaka nedir?

Nafaka, insanın yaşayabilmesi için gerekli şey demektir. Bu da, yiyecek, giyecek ve evdir. Yani mutfak masrafı, ev kirası, giyim ve ev eşyası masrafıdır...

Devamını Okuyun...

Evlilik Rehberi

Evlenmek isteyenler, eşlerinin dinimizin bildirdiği ahlâka sahip olmalarına önem vermelidir. Dış görünüşe aldanıp da yanlış karar...

Devamını Okuyun...

Boşanmak ve nikahı bozan şeyler

Boşamak için kullanılan kelimeleri erkeğin hanımına karşı söylemesi ile talak yani boşama hasıl olur...

Devamını Okuyun...

Kadına da boşanma hakkı

Tam İlmihal Seadet-i Ebediyye’de diyor ki: 
Kadın, boşanmak benim elimde olmak üzere seninle evlendim der...

Devamını Okuyun...

Doğum kontrolü ve kürtaj

Evet caizdir...

Devamını Okuyun...

Çocuk sahibi olmak

Çocuk olmaması, bazıları için en büyük sıkıntı ve problemlerinin başında geliyor...

Devamını Okuyun...

Evlat edinmek

Alınan evlatlık, büyüyünce erkek ise size, kız ise beyinize yabancı olur. Yabancı bir kimse ile beraber kalmak ise caiz değildir...

Devamını Okuyun...

Nikah nasıl tazelenir

Nikâh tazelemek demek, yeniden nikâh kıymak demektir. Bunu bir hocanın nezaretinde yapmak gerekmez...

Devamını Okuyun...

Ağız temizliği ve misvak

Misvak, erak ağacının dalından, kesilen parçadır. Erak dalı bulunmazsa, zeytin veya başka dallardan da olabilir...

Devamını Okuyun...

Evladın ölümüne sabır

Ağlamak merhametten ileri gelir. Ağlamak günah olmaz. Bağırıp çağırıp isyan etmek günahtır. Çocuğun ölmesi, malın elden çıkması, gözün kör...

Devamını Okuyun...

Süt kardeşlik

İki yaşından küçük iki çocuk, aynı kadından süt emince, süt kardeşi olur.
Bir çocuk, bir kadının sütünü emince...

Devamını Okuyun...

Süs ve takılarla ilgili sual cevaplar

İpek erkeğe haramdır. Ancak elbisedeki dört parmak enindeki ipek şeritler, mesela ipek kravat caizdir....

Devamını Okuyun...

Az yemenin faydaları

Oruç tutmak başka, aç durmak başkadır. Aç durmanın faydaları:
1- Aç duranın basireti açılır. Anlayış kabiliyeti artar...

Devamını Okuyun...

Dinimizde temizliğin önemi

Misyonerin dediği yanlıştır. Gayrimüslimlerin çoğu pistir....

Devamını Okuyun...

Ruh temizliği

Hadis-i şerifte (İlim ikidir: Beden bilgisi, din bilgisi) buyuruldu. Yani (İlimler içinde en lüzumlusu...

Devamını Okuyun...

Sağlık bir nimettir

Hiç hastalanmamak, hep sıhhatli olmak kötü değildir. Cenab-ı Hak, dünya saadetini de istememizi emrediyor...

Devamını Okuyun...

Sağlıklı ve çok yaşamak için

Yaşlı bir âlime, çok yaşamasının sırrını sormuşlar. O da, (Biz iki günde üç defa yemek yeriz. Yemeği iyi pişiririz...

Devamını Okuyun...

Hacamat [kan aldırmak]

Kan aldırmak kimine faydalı, kimine zararlı olabilir. Bu bakımdan herkesin, her zaman kan aldırması doğru değildir...

Devamını Okuyun...

Kaylule faydalıdır

Kaylule, öğle vakti uyumak demektir. Öğleye doğru kaylule yapmak, yani biraz uyumak sünnettir...


Devamını Okuyun...

Şifalı bitki, sebze ve meyveler

Bazıları şöyledir:
(Kuru üzüm, safra açar, balgamı söker, sinirleri kuvvetlendirir ve sıkıntıyı giderir...

Devamını Okuyun...

Kur’an müminler için şifadır

Sıcak su ile banyo yapıp, banyodan çıkarken ayaklara soğuk su dökmek baş ağrısına iyi gelir...

Devamını Okuyun...

Unutkanlık ve çaresi

Çok şey vardır. Bazıları şunlardır: 
Günah işlemek. (İsyanı [günahı] çok olanın, nisyanı [unutması] çok olur)...

Devamını oku...

Bunamamak için

Nahl suresi 70. âyet-i kerimesinde, (Bildikten sonra bilmez olur)buyuruluyor. Yani, yaşlanır, dermansız ve aklı noksan olur...

Devamını oku...

Çok uyumak zararlıdır

Evet hastalık yoksa çok uyumak zararlıdır. Okuyucularımızdan Ahmet Kanter’in gönderdiği şiirimsi yazı şöyledir...


Devamını oku...

Her şeye kızmak doğru değildir

Olur. Kızmak sonucu sinir bozulması ile, kasları büzülerek daralırsa, tansiyon artar. Nikotin gibi bazı zehirler...


Devamını oku...

Meme kanseri ve anti-perspirant

Çevirisini Dr. Himmet Okyay’ın yaptığı yazıda deniyor ki:
“Meme kanserinin neden daha çok koltuk altına...


Devamını oku...

Gözün sıhhati için

Her ilaç, herkese aynı şekilde tesir etmez. Başka doktora da gidip kullanılan ilaçları göstererek başka ilaçları denemek iyi olur...


Devamını oku...

Bal şifalıdır

Kur'an-ı kerimde balın şifa olduğu bildirilmektedir. (Nahl 69)
Hadis-i şeriflerde de buyuruldu ki...


Devamını oku...

Sirke faydalıdır

Evde, sofrada sirke bulundurmak çok iyidir. Hadis-i şeriflerde buyuruldu ki:
(Sirke ne güzel katıktır...


Devamını oku...

Yemeğe tuzla başlamak

Evet geçer. Hatta ekmekteki tuza niyet ederek bir lokma ekmek yemekle de bu sünnet yerine getirilmiş olur...


Devamını oku...

Eldeki siğiller

Siğil duası aşağıdadır: 
Üç adet boğumlu arpa çubuğu alınır boğumları siğillerin üzerine sürülür...


Devamını oku...

Zayıflamak için pratik bilgiler

Nasıl iyi bir Müslüman haramlardan kaçıyorsa, zayıflamak isteyen kimse de, kilo aldıran gıdalardan sakınmalı...


Devamını oku...

Kilo almak için

ğer kilo alamamanız, vücut yapısından ise, vücudunuz gıdaları çok yakıyorsa, hormon muayenesi yaptırmak ve ona göre hareket etmek gerekir...


Devamını oku...

Kanser hastasıyım

Eğer kilo alamamanız, vücut yapısından ise, vücudunuz gıdaları çok yakıyorsa, hormon muayenesi yaptırmak ve ona göre hareket etmek gerekir...


Devamını oku...

Hastalıkta şifa vardır

Siz ruh ile nefsi karıştırdığınızdan dolayı böyle söylüyorsunuz...


Devamını oku...

Zarar veren gıdalar

Hastalığınızın ne olduğunu bilmiyoruz. Bunu doktora sormak gerekir. Gerçekten midenize zarar veriyorsa yememek gerekir...


Devamını oku...