Anasayfa
Hakkında
Galeri
İletişim
Mobil App İndir
Güne Başlarken
Tefsir Sohbetleri
Dersler
Fıkıh Külliyatı
Hadis Külliyatı
e-Kitaplar
Duyurular
ANASAYFA
»
Fıkıh Külliyatı
»
► Mezhep Bahsi
::
► Mezhep Bahsi
► Mezhep Bahsi
Akıl her şeye yeter mi?
Yazar kendisini sosyalizmden alamıyor. Her konuyu sosyalizm açısından açıklamaya çalışıyor. Her fırsatta servet düşmanlığı yapıyor. Bu ifadelerde üç büyük yanlış vardır...
Devamını Okuyun...
Yaratmak Allah’a mahsustur
Eğer Kur’an ve Sünnet esas alınsaydı, böyle dine aykırı tabirler kullanılmazdı.
Yaratmak
, yoktan var etmektir. Yaratıcı, yalnız Allahü teâlâdır. Bir âyet-i kerime meali...
Devamını Okuyun...
Amel imandan parça değildir
Yazar, Mutezile ve Vehhabiler gibi, amel imandan bir parçadır demek için, kelimeleri geveleyip durmuş. Açıkça söylese, bütün Ehl-i sünnet âlimlerine muhalefet ettiği meydana çıkacağı için böyle sinsice saldırmaktadır...
Devamını Okuyun...
Kur’an-ı kerime saygısızlık
Vehhabiler ve Mutezile, Kur’an mahlûktur diyerek hiç tazim, saygı duymazlar. Yazarın bu iki gruba yakın olduğu anlaşılmaktadır...
Devamını Okuyun...
Taklidin dindeki yeri
Nedense her mezhepsiz, açıkça ben mezhepsizim demiyor da,
(Bir mezhep taklit etmem)
diyor. Yahut
(Mezheplerin hükümlerine bakıp, kendi anladığıma uyarım)
diyor. Dini olmayana dinsiz, mezhebi olmayana da mezhepsiz denir...
Devamını Okuyun...
Değişim = Reform
Mecelle
’nin
Dürer-ül-hükkam
şerhinde,
(Zamanın değişmesiyle, örf ve âdete dayanan hükümler değişebilir. Nass’a dayanan hükümler zamanla değişmez)
deniyor...
Devamını Okuyun...
Esma-i hüsna
Elbette Kur’an-ı kerimde her teferruat yoktur. Bunlar hadis-i şeriflerle bildirilmiştir. Kur’an-ı kerimde,
(Resulullah’ın bildirdiklerini kabul edin)
buyuruluyor...
Devamını Okuyun...
Evliya türbeleri
Ehl-i sünnet âlimlerinin her
ak
dediğine
kara
demeyi kendine görev biliyor. Bahsedilen vesile caizdir. Caiz olmayan tek şey, Allah’tan başkasını yaratıcı bilmek, Allahü teâlâ dilemeden, onun kendiliğinden fayda ve zarar verebileceğine inanmaktır...
Devamını Okuyun...
Kaderi inkâr ediyor
Yine Mutezile itikadında olduğunu gizlememiş. Kaderi inkâr edici çok söz ederek, (Halkımız muhtaçları düşünmüyor, onları kaderleriyle baş başa bırakıyor...
Devamını Okuyun...
Kıyamet alameti yok mu?
Kıyametin ne zaman kopacağı bildirilmemişse de, alametleri âyet ve hadiste açıkça bildirilmiştir. Süper mezhepsiz olandan başkası bunları inkâr edemez...
Devamını Okuyun...
Tesettür yaşı
Dinimizde namaz, oruç, zekât, hac, tesettür gibi işlerde mükellef [yükümlü, sorumlu] olmak, yaşla değil, âkil ve bâliğ olmakla başlar. Daha önce bunlarla mükellef değildir. Bir kız büluğa erince mükellef olur...
Devamını Okuyun...
Tasavvufa saldırıyor
Sofilik, evliyalık demektir. Tasavvuf, kalbi kötü huylardan temizlemek ve iyi huylarla doldurmaktır. Bu da ancak tasavvuf ehli evliyanın yapabileceği iştir...
Devamını Okuyun...
Sahabeye dil uzatmak
Açıkça, (Allah ve Resulü onları övse de, onların sözleri benim içime sinmiyor) diyor. Kur’an ve Hadis, yani Allah ve Resulünün sözleri dinde ölçü değilse, reformcunun içi nasıl ölçü olur ki...
Devamını Okuyun...
Azrail aleyhisselamı inkâr
Bu yanlış fikri Vehhabiler de söylüyor. Bu reformcunun her fırka ve mezhepten bazı sivri görüşlere sahip olduğu anlaşılıyor. Bu konudaki iki hadis-i şerif meali:
(Azrail aleyhisselamın kişinin canını alması, bin kılıç darbesinden şiddetlidir.)
[Ebu Nuaym]...
Devamını Okuyun...
Bâtıl dinlere övgü
Bu söz, cahillikle veya gafletle söylenmiş olamaz. Bunda kasıt ve art niyet vardır. Bilerek, bu konudaki âyet ve hadisleri nasıl inkâr ediyorlar ki? Üç âyet-i kerime meali şöyledir...
Devamını Okuyun...
Kabir azabı vardır
Kabir azabının varlığını bildiren vesikalardan bazıları şöyledir:
Âişe validemiz, (Yâ Resulallah, bu ümmet kabirde azap görecek, benim gibi zayıfların hâli ne olacak?)...
Devamını Okuyun...
Hile-i şer’iyye nedir?
Şer’î
demek şeriata yani dine uygun demektir. Dine uygun olan bir şeye nasıl
yüzkarası
denebilir? Dinimizde
hile-i şer’iyye
vardır, fakat
hile-i bâtıla
yani bâtıl hile yoktur...
Devamını Okuyun...
Haremlik selamlık
Yine gelenek adı altında dinimize dil uzatıyor. O âyet-i kerimenin kadın erkek karışık oturmakla ve onlarla yemek yemekle hiç asla alakası yoktur...
Devamını Okuyun...
İnce çoraba mesh etmek
İslamiyet’in hükümlerini delmek için elinden geleni yapmaya çalışıyor. Mestin vasıfları bellidir. İnce çoraba mesh, tam bir dinde reform olur. Çıplak ayağa mesh ise Şiîlik’te vardır...
Devamını Okuyun...
Hayz ve nifaslıya yasak olanlar
Allah ve Resulünün sözlerine katılmayan, hükümlerini beğenmeyen elbette dinimize aykırı her şeye katılır. Dinimiz bugüne kadar eksik mi geldi? Allahü teâlâ
(Dininizi tamamladım)
buyuruyor...
Devamını Okuyun...
Oruç tutma zamanı
Bunu başka mezhepsizler de söylüyor. Siyah iplikle beyaz ipliğin ayırt edilmesinin açıklamasını bilmediklerinden veya art niyetlerinden dolayı böyle konuşuyorlar...
Devamını Okuyun...
Telkin bid’at midir?
Telkin sünnettir. Sünnete bid’at demek, helale haram demek küfürdür. İmam-ı
Deylemi
ve İmam-ı
İbni
Asakir
’in bildirdiği hadis-i şerif şöyledir...
Devamını Okuyun...
Mübarek geceler
Burada birkaç hata var: Peygamber efendimiz mübarek gecelerin önemini bildirdiğine göre, reformcunun sözü geçerli olur mu hiç?...
Devamını Okuyun...
Çalgı çalmak
İslam âlimlerinin, (Müzik ruha zehir ve nefse gıdadır) sözüne ve hadis-i şeriflerle de yasak edilmesine rağmen, reformcu yazarın çalgıları teşvik etmesi kıyamet alametidir...
Devamını Okuyun...
Altın ve ipek haram değil mi?
Bir şeyin haram olması için lüks olması gerekmez. Ölçü bellidir. Dinimiz yasaklamışsa haramdır. Altın ve ipeğin erkeklere haram olduğu pek meşhurdur...
Devamını Okuyun...
Her ilmin tabirleri olur
O ifadeler insanlara hakaret için yazılmıyor. Bunlar birer dini tabirdir. Mecburen yazılıyor. İslam âlimlerinin kitaplarından aldığımız yazıları aynen aktarıyoruz...
Devamını Okuyun...
Mezhepsizce yazılan kitap
Çok yanlıştır. Kur’anda bulamadım diyerek, kendi görüşünü, din gibi ortaya atmak çok tehlikelidir. Kur’an-ı kerimde,
(Resulümün verdiğini alın, yasakladığından da sakının!)
buyuruluyor...
Devamını Okuyun...
Peygamber mezhebi mi?
Mezhepsizler, reformcular, dini içten yıkmak isteyenler genelde böyle söylüyorlar. Bâtıl da olsa, sapık da olsa böyle bir mezhep yoktur...
Devamını Okuyun...
Allah'ın ve Peygamberin Mezhebi
Bir müctehidin
Edille-i şeriyye
’den elde ettiği bilgilere, o müctehidin mezhebi denir. Sahabenin tamamı müctehid idi. Hepsinin de mezhebi vardı. Tâbiîn zamanında mezhepler vardı...
Devamını Okuyun...
Mezhepten sorulacak
Elbette, o şekilde sorgulanacaktır. Dünyada bile bir öğretmen, imtihanda talebelere okuttuğu derslerden soruyor, okutmadığı kısımlardan sormuyor...
Devamını Okuyun...
Bir mezhebe uymak vacib mi?
Elbette tenakuzlu bir yazıdır. Günümüzde, dört mezhebe inanmayanlar, (Peygamber mezhebi) diye bir şey uydurdular. Peygamber efendimiz, böyle bir mezhep bildirmediği gibi, hiçbir İslam âlimi de böyle bir şey bildirmedi...
Devamını Okuyun...
Mezhep göl değildir
İslam ayrı, mezhep ayrı değildir. Dört hak mezhep, insanları Cennete götüren birer yoldur. Hangi yoldan gidilirse gidilsin, her biri doğru Cennete götürür...
Devamını Okuyun...
Mezhep taklidinin önemi
Günümüzde Müslümanların büyük bir kısmı mezhep taklidinin mahiyetini bilmemektedir. Bilenler de üçe ayrılır: İfrat, Tefrit ve Vasat...
Devamını Okuyun...
Sapık fırkaların çıkışı
Mutezile, Cebriye gibi sapık fırkaların önderleri derin âlim idi. Kur’an-ı kerime kendi anlayışlarına göre mânâ verdikleri için sapıttılar. Böylece çok sayıda sapık fırka meydana çıktı...
Devamını Okuyun...
Âyet ve hadisten kaynak göstermek
Kur’an ve hadisi kaynak göstermek demek, Kur’an ve hadisten anladığına uymak demektir. Müctehid olmayan bir âlimin bile, kendi anladığına değil, mezhebinin bildirdiği hükme uyması lazımdır...
Devamını Okuyun...
Bir mezhebe girmek şirk mi?
Elbette ulaştı. Bir âlimin açık olmayan bir âyetten anladığı, onun ictihadı yani mezhebi olur. Mezhepsizin de, âyetten anladığı, onun yolu yani mezhebi olur...
Devamını Okuyun...
Mezhepsizlikle ilgili çeşitli sorular
Evet. Dört mezhepten birine uymayana dendiği gibi, doğru yolda olmayana da
mezhepsiz
denir. Şu üç sınıf, bid’at ehli yani mezhepsizdir...
Devamını Okuyun...
181-217 / 217
« Önceki
1
2
3
4
► Ahlak Bahsi
► Abdest / Namaz Bahsi
► Alış veriş Bahsi
► Büyü / Batıl inanç Bahsi
► Çok önemli konular
► Dinimiz / bâtıl din Bahsi
► Duanın önemi
► Eshabı kiram / Ehli Beyt
► Evliya Hakkında
► Evlilik / Aile Bahsi
► Hac rehberi
► Hadis Bahsi
► Helal / Haram Bahsi
► İbni Sebecilik Bahsi
► İdarecilik bilgileri
► İman Bahsi
► Yalnız Kur’an diyenler
► Kurban / Adak Bahsi
► Kur’an-ı kerim
► Merak edilen konular
► Meal okumak
► Mübarek günler
► Mezhep Bahsi
► Müzik Bahsi
► Oruç Bahsi
► Osmanlı Hakkında
► Peygamberler /Alimler
► Peygamber efendimiz
► Sünnet / Bid’at Bahsi
► Tesettür Bahsi
► Vehhabilik Bahsi
► Zekat / Sadaka Bahsi