“Ben hiç kimseye iyilik yapmadım!”
23/06/2026 Salı Köşe yazarı A.U
Hindistan’ın büyük velîlerinden olan Rükneddîn
Ebül Feth hazretleri, 1320 (H.720) yılında Mültan’da vefât
etti.
Bu zât şöyle anlatıyor:
-Bir gün Emîr-ül müminîn Alî radıyallahü anh; “Ben
hiç kimseye iyilik yapmadım” buyurdu.
Cemaat anlamadı.
Hattâ hayret edip;
“Yâ
emîr-el-mü’minîn! Anlayamadık. İnsanlara, sizin gibi iyilik yapan, yardımda
bulunan bir başkasını bilmiyoruz” dediler.
Ve îzâh beklediler.
Hazret-i Alî de;
“Allahü teâlâ Câsiye sûresi 15. âyetinde meâlen; (İyilik
eden kendine, kötülük eden de kendine etmiş olur) buyurdu.
Onun için ben bir iyilik yapmışsam kendim içindir, başkası için değil” buyurdu.
● ● ●
Bir gün de bu zâta;
"Hocam! Allahü teâlânın, bir kulu sevdiğinin alâmeti
nedir?" diye sordular.
Cevâbında;
"O
kimse, hep hayırlı işlerle meşgul olur, insanlar ondan fayda görür" buyurdu.
Ve ekledi:
"Allahü
teâlânın sevmediği kimse de, mâlâyâniyle
vakit geçirir. Yâni ne dîne, ne de dünyâya faydası olmayan, boş işlerle
uğraşır.”


